Tussenrapportage 2019

In één oogopslag

Wat gaat goed

Wat kan beter

Bestuurlijke doelen en wettelijke taken

  • E-facturing geïmplementeerd per 1 april.

Efficiënte en optimale inrichting van de primaire processen

  • Regionale en landelijke samenwerking op het gebied van IT versterkt (Brabantse gemeenten, Provincie en VNG)

Indicatoren bedrijfsvoering

  • Ziekteverzuim is gedaald
  • Aantal boventalligen is gedaald
  • Inclusieve organisatie/diversiteit: extra aandacht voor o.a. participatiebanen, instroom jongeren.

Actueel (ontwikkelingen/risico's)

  • Inbedden  data- en informatiegestuurd werken in onze manier van werken met en voor de stad

Financieel resultaat

Het resultaat is € 0,3 mln. voordelig ten opzichte van de primaire begroting. De belangrijkste afwijkingen zijn:

  • Loonontwikkeling 2019 (N 0,9)
  • Hardware en software (N 0,2)
  • Exploitatie Stadskantoor 1 en 2 (V 1,3)
  • Overig (V 0,1)

Voorstellen

De voorstellen op de bedrijfsvoering betreffen een investeringsvoorstel en een overig beleidsvoorstel. Dit zijn:

  • Bestedingsplan Reserve Ontwikkeling en Informatisering (ROI) (N 1,8/V 1,8)
  • Investeringsvoorstel licenties Oracle